Skip to content

In dit stappenplan kunt u precies lezen wat er moet gebeuren, voordat u uw huur kunt opzeggen.

Staat u onder bewind? Dan moet uw bewindvoerder een opzeggingsmail sturen naar post@goedestede.nl.

  1. 1

    Het huurcontract opzeggen

    U kunt het huurcontract iedere dag van de maand opzeggen. De opzegtermijn is minimaal één maand.

    Valt de einddatum van het huurcontract in het weekend of op een feestdag? Dan verschuift deze naar de eerstvolgende werkdag.

  2. 2

    Wij komen bij u langs

    Wanneer u het huurcontract heeft opgezegd nemen wij zo spoedig mogelijk telefonisch contact op om de voor- en eindinspectie in te plannen.

    • De voorinspectie vindt plaats in de middag, tijdens deze voorinspectie lopen we samen met u de woning door en spreken we af hoe u de woning moet achterlaten.

    • De eindinspectie vindt plaats in de ochtend, tijdens de eindinspectie wordt er gecontroleerd of de afspraken van de voorinspectie zijn nagekomen.

  3. 3

    Nieuwe huurders komen de woning bezichtigen

    Zodra de woningaanvraag van de nieuwe huurder is goedgekeurd geven wij met uw goedkeuring uw contactgegevens door. U kunt dan een bezichtiging afspreken met de toekomstige huurder.
    Let op: afspraken om spullen over te nemen, kunt u alleen maken als de toekomstige huurder definitief door ons is goedgekeurd.

  4. 4

    De woning leeghalen

    U moet de woning netjes en schoon aan ons opleveren voordat u de sleutels inlevert. Hier zijn tijdens de voorinspectie duidelijke afspraken over gemaakt.

    Houdt u zich niet aan de afspraken? Dan kunnen wij extra kosten in rekening brengen.

    Alleen de spullen die de nieuwe huurder wil overnemen mogen in de woning blijven. Verder moet de woning leeg zijn.

  5. 5

    Een laatste check

    Bij het opzeggen van de huur maken we ook direct een afspraak voor de eindinspectie. Tijdens de eindinspectie bekijken we of de woning netjes, schoon en volgens afspraak is opgeleverd. Als dit niet het geval is, dan kunnen wij u hiervoor kosten in rekening brengen.

    De eindinspectie plannen we op de laatste huurdag.

    Tijdens deze eindinspectie levert u de sleutels in bij de opzichter.

  6. 6

    De eindafrekening van de woning

    Na de laatste huurdag ontvangt u van ons de eindafrekening. In de eindafrekening verrekenen we alle kosten die nog openstaan, zoals een huurachterstand, servicekosten of herstelwerkzaamheden aan de woning. U ontvangt deze rekening binnen zes weken na het inleveren van de sleutels.

    Bij de verwerking van de huuropzegging zetten we ook direct de automatische machtigen voor de huur stop.

  7. 7

    Het afrekenen van de servicekosten

    De afrekening van de servicekosten voor het lopende jaar kunnen wij nog niet meenemen in de eindafrekening. U ontvangt deze medio het jaar erop op uw nieuwe adres.