Onze plannen voor de komende jaren staan in het Ondernemingsplan 2023-2025 Gewoon Thuis.
Een verkorte versie van het plan leest u hier.

In Almere leveren we een maatschappelijke bijdrage ten aanzien van de thema's beschikbaarheid, betaalbaarheid, kwaliteit, leefbaarheid en duurzaamheid. Hierover maken we prestatieafspraken. Daarbij wegen we steeds de belangen tussen onze inzet voor de huurders (de mensen), de woningen (de stenen) en de financiële mogelijkheden (het geld). Op deze manier werken we aan een gewoon goed thuis.

Over de mensen

Samen werken aan een thuis

Wonen is zoveel meer dan een dak boven het hoofd. Naast een huis, is een fijne buurt belangrijk om een thuisgevoel te krijgen. Dagelijks werken wij aan schone en veilige buurten waar het fijn wonen is. We ondersteunen huurders die daaraan willen meedoen. We geven bewoners een rol en verwachten ook dat ze, waar mogelijk, hun eigen verantwoordelijkheid nemen. Bij huurders die een steuntje in de rug nodig hebben, werken we samen aan oplossingen. Dat doen we met de bewoners, met de gemeente en alle partijen die werkzaam zijn in de wijken.

Over de stenen

Bouwen aan de groei van Almere

Wij vinden dat er meer woningen in Almere nodig zijn voor de vele woningzoekenden. Daarnaast zien we veel mogelijkheden om nieuwe en tijdelijke woningen te bouwen. Wij willen woningen aanbieden die passen bij de verschillende levensfasen van bewoners. De woningen die wij hebben onderhouden we goed. Dit doen we omdat we de huidige en toekomstige huurders goede en duurzame woningen willen blijven bieden.

Over het geld

Balans in maatschappelijk kapitaal

In Almere is een grote behoefte aan betaalbare huurwoningen. We willen zo veel mogelijk woningen betaalbaar verhuren en houden ons bij woningtoewijzing aan de wet- en regelgeving. Bij het vaststellen van de huurprijzen kijken wij zoveel mogelijk naar de kwaliteit van de woningen.

Wij richten onze toekomstbestendige bedrijfsvoering zo in dat we, met de mensen en met de middelen die tot onze beschikking staan, de goede dingen kunnen doen. Wij handelen integer en zakelijk. Wij zijn er voor onze bewoners bij vragen en verzoeken. Met een oplossingsgerichte houding reageren wij daar adequaat op. Onze bedrijfsvoering richten we daar ook op in.

Waar wij de huurinkomsten aan besteden daar zijn wij transparant over. Wij houden als een goed rentmeester oog voor de toekomst. Zo kunnen we goed en betaalbaar wonen blijven garanderen voor onze huidige en toekomstige bewoners. Dat is en blijft onze kerntaak.